بهترین لینک‌های هفته (۱۸) – بلاگ چارت، نوشتن، یادگیری و توسعه فردی

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ بلاگی

این لینک‌ها گزیده‌ای از مطالبی هستند که طی هفته در فضای محتوای فارسی مطالعه کرده‌ام.

اگر به توسعۀ فردی، یادگیری، مطالعه، نویسندگی و تولید محتوا علاقه‌مند باشید این مطالب برای شما مفید خواهند بود.

 

هفته ۱۸:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ ساده‌ترین سؤالات خودشناسی

♦ کافه‌ رفتن یک ضرورت است! (وبلاگ جدید یک دوست خوب با یک گرافیک با جذاب)

♦ این دلیل نه تنها مانع رشد کسب و کار می شود بلکه شکستت را نیز تضمین می کند

 

⇐وبلاگ نویسی، خواندن و نوشتن:

♦ ابزار نگارش، در شکل‌گیری افکار ما نقش دارد

♦ او به دنبال خوشبختی بود

♦ می‌نویسم پس هستم

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ محتوای کاربرساز؛ وقتی مخاطبان دست به «کار» می‌شوند

♦ مهمترین مهارت‌های بازاریابی محتوا

♦ با این ۱۲ تاکتیک تولید محتوا، تعداد لایک و فالور را در اینستاگرام کسب و کارتان افزایش بدهید

 

هفته ۱۷:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ به توجهتان توجه کنید

♦  این یک فرصت است؛ از دست ندهید!

♦ کارآفرینی از هیچ (اگر به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار هستید، این پست الهام‌یخش را بخوانید.)

 

⇐وبلاگ نویسی، خواندن و نوشتن:

♦ چرا کتاب بخوانیم؟

♦ موفقیت در وبلاگ نویسی فقط با صد پست!

♦ ۸ نکته برای فضاسازی در نوشته

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ میکرو کانتنت‌ها چه هستند؟ آن‌ها چگونه حجم محتوا را افزایش می‌دهند؟

♦ اینفوگرافیک بیش از ۵۰۰۰ ابزار دیجیتال مارکتینگ

♦ متن و اسلاید‌های سخنرانی یاور مشیرفر در «باشگاه تولیدکنندگان محتوا»

 

هفته ۱۶:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ زندگی تمرین نیست

♦ اول خودتان را مدیریت کنید، بعد سایرین را

♦ دیر خوابتان می‌برد؟ کارهای فردا را بنویسید تا چشم‌هایتان ۹ دقیقه زودتر بسته شوند!

 

⇐وبلاگ نویسی، خواندن و نوشتن:

♦ چطور وبلاگ‌نویسی را از نو شروع کنیم؟

♦ قدیسی که مشهورترین نویسنده فرانسه شد

♦ چگونه از قدرت استعاره استفاده کنیم؟

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ قاتل خلاقانه ترین ایده های تولید محتوا

♦ استخدام یک کپی رایتر حرفه ای با این ۳۱ ویژگی! 

♦ چرا اکثر افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند به درآمد نمی رسند؟

 

هفته ۱۵:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ خلاقیت را از هنرمندان بیاموزید

♦ وقتی یک فرد کم‌سواد بیشتر از متولیان امر «توسعه» را می‌فهمد

♦ جای خالی آژانس‌های مشاوره‌ای

 

⇐وبلاگ نویسی، خواندن و نوشتن:

♦ برای خلاص شدن از وضعیت «قفل کتاب» چه کنیم؟

♦ «هکسره» چیست؟ نحوۀ صحیح به کار بردن آن چگونه است؟

♦ مزیت تبدیل گفتار به نوشتار

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ چطور با تولید محتوا مثل حرفه ای ها کسب درآمد کنیم [فیلم]

♦ فهرستی کاربردی از ایده‌های محتوایی

♦ می خواهید بیشتر بفروشید؟ از مشتری ها قهرمان بسازید

 

هفته ۱۴:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ موفقیت در زندگی پس از مرگ

♦ چگونه اهداف خود را ترسیم کنیم و در مسیر رسیدن بمانیم؟

♦ روزهای دست‌نیافتی: راهکاری برای افزایش بهره‌وری در کار

 

⇐وبلاگ نویسی، خواندن و نوشتن:

♦ کلمات فارسی در فضای آنلاین هم عمق دارند!

♦ ۱۵ دلیل برای داشتن وبلاگ شخصی

♦ وقتی نمی‌توانید بنویسید…

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ چگونه محتوا تولید نکنیم؟

♦ رویای هر بازاریاب محتوا ، تولید محتوای ویروسی است اما چگونه؟

♦ تولید محتوا! شاید این بار برای بحران‌های کشور

 

هفته ۱۳:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ آسیب‌پذیر باشید تا موفق شوید

♦ دو کلید موفقیت در کسب و کار های کوچک / آنقدر هم پیچیده نیست!

♦ مهارت رهبری را در زندگی روزمره خود تمرین کنید

 

⇐وبلاگ نویسی، خواندن و نوشتن:

♦ گفتن جملات الهام بخش الهام بخش است

♦ گوسفندنگری به خواندنِ کتاب

♦ راهی برای بهتر نوشتن

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ باورهای غلط در مورد بازاریابی محتوایی

♦ یک اخطار جدی؛ مرگ خاموش یک تولیدکننده محتوا

♦ فرصت بی‌نظیر تولید محتوا برای موبایل

 

هفته ۱۲:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ شبکه اجتماعی انسانی (مفید و جذاب)

♦ انجام کارها به روش انسان غارنشین

♦ ارزش ها؛ برای افراد مختلف متفاوت است! (دوست نازنینی که به گمانم افتخار کشور افغانستان است)

 

⇐وبلاگ نویسی، خواندن و نوشتن:

♦ عادت‌های عجیب نویسندگان مطرح در هنگام خلق اثر

♦ چطور ایده نوشتن مقاله اغوا کننده بعدی سایت را پیدا کنیم

♦ چطور بلاگرهای تاثیرگذار را راضی کنید تا به وبلاگ شما لینک بدهند؟

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ وب فارسی منزوی تر از همیشه! (تحلیلی خواندنی از دوست متشخص و خوبم محمود بشاش)

♦ تولید محتوای غنی در کوتاه‌ترین زمان

♦ راه‌اندازی کسب و کار با بازاریابی محتوا (یک وبلاگ‌نویس تازه‌نفس)

 

هفته ۱۱:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ چگونه اهداف بلند مدت را به کارهای روزانه تبدیل کنیم

♦ چطور بفهمیم ایده کسب و کارمان خوب است یا نه

♦ عادت صبحگاهی تیم فریس : چطور از اول صبح روزمان را بسازیم

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ ​چرا باید برای نوشتن شاهکار به کویر پناه ببریم؟

♦ کتاب‌نخوان عزیز! لطفاً این حرف‌ها را نزنید

♦ چرا نویسنده‌ها باید صبورتر باشند؟

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ درباره تگ گذاری و استفاده برچسب در وبلاگ

♦ ۱۳ توصیه‌ از جو پولیزی برای تولید محتوا

♦ ۱۸ نکته از گفتگوی جذاب یک ساعته دو استراتژیست محتوایی

 

هفته ۱۰:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ مرور چند نکته برای روزهای آغاز سال

♦ ساعت چرک‌نویس

♦ چرا اکثر تصمیمات سال جدید شکست می‌خورند؟

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ ​چرا به کلمه‌ها نیاز داریم؟

♦ حقایقی درباره کتاب‌های رهبران جهان

♦ چرا باید زیادتر حرف بزنیم؟

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ رؤیاپردازی و انسان‌گرایی در عصر الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی (متن سخنرانی‌ جذاب علیرضا مجیدی در همایش وب و موبایل ایران)

♦ آینده محتوا به کجا خواهد رفت؟ در گفتگو با بلاگ چارت

♦ آیا پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی اجتماعی می‌توانند جایگزین وبلاگ‌ها شوند؟

 

هفته ۹:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ ممکن است به‌جای یک کسب‌و‌کار، هیولا بیافرینید! (استفادۀ خلاقانۀ یک کتاب مدیریتی از استعاره. دو پاراگراف پایانی این متن را از دست ندهید.)

♦ استیو وزنیاک از فرمول ساده خود برای خوشبختی می گوید

♦ پایان عصر شبکه‌های اجتماعی دور از تصور نیست

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ کلماتی که روی دامنم نوشتم

♦ دربارهٔ پیش-از-نوشتن

♦ ۳ گام ساده تا زیباتر شدن نوشته‌های شما

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ خیلی دور خیلی نزدیک (یک رهبر دیجیتالی چگونه با شما ارتباط برقرار می‌کند؟)

♦ برای پیشرفت علم داستان‌های علمی بنویسید!

♦ چطور تنها با روزی ۳ ساعت نوشتن استاد تبلیغ نویسی شویم

 

هفته ۸:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ جدول برنامه ریزی هفتگی (+ فایل PDF برای دانلود)

♦ دعوا، بلاک، خروج از گروه، یکی را انتخاب کنید

♦ نکته های کوچک زندگی (اچ جکسون براون)

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ مخاطبانم را در کجا ملاقات می‌کنم؟

♦ توصیه‌هایی برای نوشتن تا بهتر نوشتن!

♦ ادبیات چگونه به کسب‌وکار کمک می‌کند؟

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا | کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی:

♦ مقایسه دو پیام تبلیغاتی برای هدیه روز مادر (از ساعت سیکو تا چرم مشهد)

♦ این تکنیک تو را از تبلیغ نویس خوب به تبلیغ نویس عالی تبدیل میکند

♦ استفاده از استوری های اینستاگرام برای بهبود کسب و کار ( ویدئو )

 

هفته ۷:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ کسب درآمد نباید تنها هدف شما باشد

♦ خستگی ذهنی هنگام استفاده از فضای دیجیتال

♦ نگاهی دقیق به درس های ایمیل قدیمی خالق اپل / نگارش ایمیل به سبک استیو جابز

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ رمان‌ها چطور می‌توانند از شما نویسنده بهتری بسازند؟

♦ ویژگی‌های شعر مینیمال چیست؟

♦ چطور با این عادت مهم یک تبلیغ نویس حرفه ای و ثروتمند شویم (جذاب و کاربردی)

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا:

♦ آینده بازاریابی محتوا در کشور چگونه خواهد بود؟

♦ سن محتوای شما چقدر است؟

♦ آموزش تولید محتوا – ۸ هک روان شناسی در تولید محتوای جذاب برای مخاطب ( + بررسی نمونه های موفق )

 

هفته ۶:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ از عقب ماندگی کشورمان پول دربیاوریم

♦ ۵۰ جمله‌ای که به شما انگیزه انجام هر کاری را می‌دهند

♦ جملاتی که تضمین می‌کنند ایمیل‌های شما خوانده نمی‌شوند

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ چطور تبلیغ نویسی به من کمک کرد به جای دیوار پل بسازم (نوشته‌ای از یک کپی رایتر)

♦ چرا کلمات لیز می‌شوند؟ (شکیبستان)

♦ تاثیر ​رمان‌های جنایی در درمان افسردگی

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا:

♦ چک‌ لیست کاربردی برای سنجش کیفیت محتوا

♦ بررسی کتاب Killing Marketing – از خاکستر ققنوس بازاریابی، این‌بار چه چیزی متولد می‌شود؟ (از دوست خوبم امین کاکاوند نازنین)
(فلسفه بازاریابی محتوا خیلی ساده است: جو پولیتزی حدود ۱۰ سال است که دارد می‌گوید برای موفقیت در کسب و کار باید یک رابطه قوی و ثمربخش با مخاطب برقرار کنیم و بهترین کار برای رسیدن به این هدف هم تولید محتوای ناب و مفید در زمینه‌ایست که در آن تخصص داریم.)

♦ بازاریابی محتوا به وسعت یک کشور

 

هفته ۵:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ چه زمانی از روز بهره وری بیشتری دارید

♦ شما چه استفاده‌ای از «دست نامرئی» می‌کنید؟ (نوشتۀ خواندنی بابک یزدی عزیز)

♦ پاسخ به ۱۰ سوال متداول در رابطه با رزومه‌نویسی

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ باید آنچه را می‌دانی بنویسی؟ (پاسخ نویسندگان سرشناس به یک سوال اساسی)

♦ چرا باید شاعران را استخدام کنیم؟ (جذاب و خواندنی)

♦ آموزش نویسندگی به روش فندک زیپو (یک وبلاگ‌نویس خوش ذوق)

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا:

♦ قاعدۀ ۱۰ برابر در تولید محتوا

♦ تقوا در بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

♦ با این روش از فلج شدن ذهنت هنگام تبلیغ نویسی جلوگیری کن

 

هفته ۴:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ کتاب نوآفرینی (Originals) نوشته آدام گرنت (معرفی یک کتاب جذاب)

♦ افزايش سرانه اعتماد به نفس (نوشتۀ جلال سمیعی)

♦ برای سعید محمدی: آمادگی برای زندگی در جهانی با یکپارچگی افقی (قابل تأمل)

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ نویسندگانی که از کتاب‌های خود متنفرند (کمالگرایی را کنار بگذارید و اولین شاهکارهای افتضاح خودتان را خلق کنید!)

♦ اگر کی‌روش سرمربی نمی‌شد حتماً نویسنده می‌شد

♦ چهار انگیزه نویسندگان برای نوشتن از زبان جورج اورول

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا:

♦ بهترین شغل خلاقانه برای زنان

♦ بهترین موضوعات برای تولید محتوا

♦ اخبار سئو و بازاریابی محتوا (پست مفیدی که به صورت مداوم می‌توانید آن‌را دنبال کنید)

 

هفته ۳:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ پیشنهاد ایجاد شغل با ٢٠٠ میلیون تومان برای جوانان بیکار (آقای ادیب در ارائه مطالب به شکل هوشمندانه‌ای از روش فهرست‌نویسی استفاده می‌کنند و همین موضوع خواندن مطالب را راحت‌تر و بهتر می‌کند.)

♦ چگونه امنیت شغلی خود را تضمین کنیم؟

♦ مدیریت زمان، دروغ یا حقیقت

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ زن، زندگی و نوشتن از نگاه «ویرجینیا وولف» (اگر حقیقت را در مورد خودتان نگویید، نمی‌توانید آن را درباره دیگران بگویید.)

♦ توصیه‌های نویسنده هری پاتر به نویسندگان جوان‌ (برای یک مرتبه هم شده لپ‌تاپ یا تبلت خود را کنار بگذارید و قلم به‌دست بگیرید. من دو قسمت اول «هری پاتر» را با دست نوشتم و بعد آنها را تایپ کردم. یک کاغذ و خودکار؛ تمام چیزهایی است که یک نویسنده با استعداد به آن نیاز دارد.)

♦ چرا نباید بعضی شعرها را منتشر کرد؟

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا:

♦ مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا (پستی جامع و خوب از محمدصادق اسلمی)

♦ چگونه محتوایی بنویسیم که همه آن را بخوانند؟ (کاربردی و مفید)

♦ محتوای آزاد ،محتوای زندانی (یک تحلیل خواندنی)

 

هفته ۲:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ باشه برای بعد (ویکتور هوگو عادت داشته برهنه مشغول نوشتن شود، و به پیش‌خدمت خود می‌گفت لباس‌هایش را قایم کند تا وقتی که قرار است مشغول نوشتن باشد نتواند بیرون برود.)

♦ چگونه از دنیای مجازی درآمد کسب کنیم

♦ با روحیه‌ای آزادتر و اراده‌ای قوی‌تر روزتان را آغاز کنید (با اشاره‌ای به صفحات صبحگاهی)

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ اورسولا لو گویین و کتاب؛ این وسیله‌ی پیچیده و کارآمد (کوتاه و خواندنی)

♦ دوستِ کتاب‌نخوانِ من: خداحافظ

♦ ۳ تفاوت ترانه با شعر

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا:

♦ هوش محتوایی چیست؟ (برای تولید محتوای موثر)

♦ ویژگی محتوای خوب ؛ آویزه گوش کنیم

♦ فهرست کلمات کاربردی برای عنوان نویسی در هوش محتوایی

 

 هفته ۱:

⇐توسعه فردی و کسب وکار:

♦ نکته کوچکی در مدیریت زمان (و البته مدیریت همه منابع) (نوشتۀ جذاب و کوتاهی که طی چند روز اخیر مدام به آن فکر کرده‌ام.)

♦ مخترعِ لایک دلتنگ دورانی است که اینترنت وجود نداشت

♦ باورهای رایج نادرست در مورد افزایش بهره‌وری (در این لینک نکات جالبی دربارۀ خواب و سحرخیزی وجود دارد.)

 

⇐خواندن و نوشتن:

♦ چکش‌کاری کلمات به سبک نویسندگان مشهور / پیشنهادهای ناتمام آقایان نویسنده! (جملات کوتاه قابل تاملی در این لینک وجود دارد.)

♦ کتاب‌های پیشنهادی «بیل گیتس» و «زاکربرگ» (کتاب جذاب انسان خردمند هم در این فهرست وجود دارد.)

♦ چگونه یک پروژه کاری را با شادی آغاز کنیم

 

⇐استراتژی، تولید و بازاریابی محتوا:

♦ چرا باید محتوای «همیشه سبز» تولید کنیم؟ (یک تعریف جامع و خوب از محتوای سبز)

♦ ۱۸ پرسش در زمینه بازاریابی محتوا (شاید این لینک را هم دوست داشته باشید:گفتاوردهایی دربارۀ تولید محتوا)

♦ چگونه یک وبلاگ نویس حرفه ای شوید؟

 

کانال مدرسه نویسندگی در تلگرام

سایت رسمی مدرسه نویسندگی

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم