تکنیکها و روشهای موفقیت در فروش مشاوره ای (۲)

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ بلاگی

فروش مشاوره‌ای، مزیت‌های بسیاری دارد.

اما یک ویژگی آن – که ممکن است برای برخی فروشندگان جذاب نباشد – طولانی‌تر شدن فرایند فروش است.

در فروش سنتی، صرفاً ویژگی‌های محصول خود را به مشتری اعلام می‌کنیم. یا حداکثر سعی می‌کنیم او را به خرید محصول متقاعد کنیم.

اما در فروش مشاوره‌ای، باید به مشتری آموزش دهیم تا در نهایت خود او، محصول مورد نیازش را انتخاب کند.

ضمن اینکه احتمالاً او در این میان، با فروشندگان دیگر هم تعامل خواهد داشت و همه‌ی این‌ها، باعث می‌شود که فرایند فروش مشاوره‌ای طولانی‌تر باشد.

 کسی که وارد وادیِ فروش مشاوره‌ای می‌شود، در نخستین گام باید شتابزدگی را در رفتار و تعامل و برخورد و گفتار خود، کاهش دهد و کمرنگ کند. 

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم