۱۰ قدم برای راه‌اندازی استارت آپ”start up” خودتان(قسمت دوم)

۲۲ آبان ۱۳۹۶ بلاگی

همانطور که در قسمت اول این مطلب به ۵ قدم برای ایجاد یک استارت آپ “start up” اشاره شده است در این مقاله به ادامه این موارد می پردازیم:

۶) پیدا کردن یک سرمایه‌گذار یا بنیان‌گذار

عدم پشتیبانی مالی از یک طرح می‌تواند بهترین ایده‌ها را نابود کند. در حقیقت برخی از سرمایه‌گذاران ابتدا به تیم ایده پرداز نگاه کرده و آن‌ها را بررسی می‌کنند. بهتر است اگر ایده‌ای داشته‌اید که آن را به ثمر رسانده‌اید و این اولین استارت آپ شما نیست، آن را به سرمایه‌گذاران نشان دهید تا به ذکاوت و سطح شناخت شما از یک پروژه‌ی کاملاً نوپا ایمان بیاورند. در غیر این صورت برای راضی کردن آن‌ها باید انرژی و وقت بیشتری صرف کنید. اگر این اولین تجربه‌ی شما در راه اندازی استارت آپ است می‌توانید مستنداتی که در مرحله‌ی اول(تحلیل بازار و تحقیقات) آماده کرده‌اید را با یک نگاه علمی و آماری به سرمایه‌گذاران نشان دهید تا بدانند گرچه این تجربه‌ای جدید است اما چندان هم بی‌گدار به آب نزده‌اید و پول آن‌ها درخطر نخواهد بود.

یکی از نکاتی که در خصوص جذب سرمایه‌گذار باید آن را دانسته و البته با آن کنار بیایید این است که وارد شدن سرمایه‌گذار به یک استارت آپ یعنی کسی که در یک اتاق مجلل می‌نشیند و این شما هستید که در پس پرده بسیار کار می‌کنید، و البته درنهایت به یک‌میزان از موفقیت به‌دست‌آمده از راه‌اندازی یک استارت آب سهم و لذت خواهید برد.

۷) تدوین طرح مناسب برای استارت آپ “start up”

خیلی مهم است که برای کاری که می‌خواهید انجام دهید یک طرح مدون داشته باشید. طرحی که تمام مراحل کار از صفرتا صد در آن درج‌شده باشد. البته موضوعات بسیاری در حین انجام کار پیش می‌آید که غیرقابل‌پیش‌بینی بوده و نیاز به مدیریت بحران خواهد داشت. اما نوشتن طرح می‌تواند مستندی باشد بر طی مسیر برای به ثمر نشستن استارت آپ.

نوشتن طرح مناسب یعنی ثبت اهداف، نقاط عطف و مراحل نیازمندی‌ها با استفاده از تحقیقاتی که در مورد بازار انجام داده‌اید طرح را نوشته و آن را آماده‌ی اجرا کرده و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

۸) دفتر مناسبی برای کار خود انتخاب کنید.

بسیاری از ایده پردازان استارت آپ های جدید برای آغاز کار خود منزل را به‌عنوان دفتر کار انتخاب می‌کنند. گرچه ممکن است این کار در ابتدا اشکالی نداشته باشد اما پیشنهاد کارآفرینان این است که تهیه‌ی یک دفتر کار می‌تواند هویت بهتری به استارت آپ جدیدی که در حال رونق گرفتن است بدهد.

۹) انتخاب یک مشاور یا راهنما برای گذر از مراحل سختِ کار

داشتن راهنما و مشاور در اجرای یک طرح استارتاپی تفاوت بسیاری با نداشتن آن دارد. راهنما می‌تواند بینش و عقلانیت عمیقی در حوزه فعالیتتان به شما بدهد و در زمان برخورد با چالش‌ها و گرفتاری‌های جدید هدایت‌گر خوبی باشد. بهترین مشاور کسی است که یک یا چند بار پیش ‌از این در زمینه‌ی راه‌اندازی استارت آپ تجربه‌ی شخصی یا تیمی داشته باشد. بهتر است کسی را انتخاب کنید که در این زمینه موفق هم بوده باشد و دیدگاه روشن و چندجانبه‌ای در مورد بازار داشته باشد.

۱۰) افزایش سرمایه

درنهایت بعداز آن که پروژه‌ی استارت آپ شما همه‌ی این مراحل را طی کرده و تا حدی به سرانجام رسید باید در پی روش‌هایی برای افزایش سرمایه‌ی اولیه‌ی آن باشید. افزایش سرمایه به معنی بالا بردن اعتبار یک استارت آپ پیش از ورود رسمی آن به بازار است. البته این مرحله به‌سختی یافتن اولین سرمایه‌گذاران نیست اما چندان هم ساده نخواهد بود. در حقیقت باید استارت آپ جدید به سطح خوبی از رشد و پیشرفت رسیده باشد تا بتوانید با افزایش سرمایه‌ی آن، قدرت نفوذش را تا حد ممکن بالابرده و به آن اعتبار مالی ببخشید.

منبع: https://www.techrepublic.com

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم