بازاریابیبازاریابی دیجیتالپول و اقتصاددانش و فناوریسئو

سئو چیست و چگونه برای مشاغل کوچک در سال 2020 کار می‌کند؟

آیا می خواهید بدانید سئو چیست و چگونه کار می کند؟ آیا می خواهید در مورد سئو بازاریابی و نحوه استفاده از آن برای مشاغل شخصی خود بیاموزید؟ ما این راهنمای ساده را برای آموزش بیشتر در مورد معنای سئو، بهینه‌سازی سئو و بازاریابی سئو ایجاد کرده ایم. با استفاده از این منبع، شما می توانید تعریفی از سئو ارائه دهید و نتایج طولانی مدت ایجاد کنید.

یکی از بزرگ‌ترین سؤالاتی که در اینجا در بازاریابی های نوفه از مشتریان خود می گیریم این است: سئو چیست و چگونه کار می کند؟ برای مشاغلی که به تازگی شروع به ساختن وب سایت خود می کنند یا به سراغ طراحی مجدد وب سایت می روند، بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو می تواند کمی ترسناک باشد. اما در واقع چنین نیست!

می توانید تعریف ساده سئو را به فرایندی موثر تبدیل کنید که موفقیت درازمدت را ایجاد می کند. و حتی اگر یک همکار داخلی باتجربه سئو ندارید، باز هم می توانید شروع به ایجاد برخی تغییرات مثبت کنید که به شما در بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو برای وب سایتتان کمک می کند. با داشتن کمی دانش سئو در جیب خود، می توانید در کمترین زمان برای بهبود رتبه ی موتور جستجوگر برند خود تلاش کنید.

در زیر، ما پاسخی برای یک سوال بسیار ارزشمند ارائه خواهیم داد. سئو چیست و چگونه کار می کند؟ تعریف سئو و راهنمای کلی ما برخی از اصول سئو را نیز در بر خواهد گرفت تا بتوانید درک کنید که چگونه بر کسب‌وکار شما تأثیر می گذارد و چه چیزی‌هایی را باید انجام دهید.

اگر تا اینجا آمدید، حتماً کنجکاو بودید که بدانید سئو چیست و چگونه کار می کند. بیایید عمیق تر برویم.

سئو چیست و چگونه برای مشاغل کوچک در سال 2020 کار می‌کند؟
موارد سئو

در اینجا ما با اصول تعریف سئو و معنی سئو شروع خواهیم کرد. مشاغل دارای بهترین رتبه‌بندی در موتور جستجو، همه با دانستن بهینه‌سازی سئو از درون و بیرون، اهمیت را می فهمند، اما ابتدا باید به اصول آن تسلط داشته باشند.
تعریف سئو: کلمه‌ی اختصاری سئو به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو است، که فرآیند بهینه‌سازی وب سایت شما برای دریافت ترافیک ارگانیک یا رایگان از صفحه ی نتایج موتور جستجو است.
به عبارت دیگر، معنای سئو شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب سایت و محتوای شماست که باعث جذابیت بیشتر سایت شما برای موتور جستجو می شود. این کار را با امید اینکه موتور جستجو، وب سایت شما را به عنوان نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو نشان دهد، انجام می دهید.
اگرچه معنای سئو و بازاریابی سئو به دلیل عوامل مختلفی که می توانند در رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارند پیچیده به نظر می رسند، اما روند بهینه‌سازی موتور جستجو آسان تر از آن است که به نظر می رسد.
موتورهای جستجو می خواهند بهترین خدمات را برای کاربران خود ارائه دهند. این به معنای ارائه ی نتایج در صفحات موتور جستجو است که نه تنها باکیفیت بالا بلکه با آنچه جستجوگر به دنبال آن است نیز مرتبط باشد.
به منظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت‌های مختلف را اسکن یا پیمایش می کنند تا بهتر درک کنند یک سایت (مثلا سایت شما) چیست. این به آن‌ها کمک می کند تا نتایج مرتبط تری را به کسانی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند، ارائه دهند. موتورهای جستجو سایت را اسکن می کنند تا تعیین کنند که جستجو و خواندن آسان است، و به سایت‌های کاربرپسند با رتبه‌بندی بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو پاداش می دهد.
بهینه‌سازی موتور جستجو فرآیندی است که سازمان‌ها برای اطمینان از رتبه ی بالای سایتشان در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات مربوطه طی می کنند. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم که شما مقاله‌ای در مورد نحوه ساخت خانه سالمندان دارید. برای اینکه مطالب خود را در معرض دید افراد مناسب قرار دهید، می خواهید پست وب‌سایت خود را بهینه کنید تا به عنوان نتیجه برتر برای هر کسی که عبارت «خانه سالمندان» را جستجو می کند، نشان داده شود. مزایای بسیاری از اجرای بهینه‌سازی موتور جستجو برای تجارت شما وجود دارد. با بهبود سئو سایت خود می توانید در گسترش قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو تلاش کنید. این به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را جلب و جذب کنید. با ایجاد محتوای جذاب و موثر متمرکز بر سئو، می توانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک ارگانیک هدفمند بیشتر کنید.

اکنون که تعریف سئو و نحوه کار آن را دانستید، ممکن است از خود بپرسید «چگونه بازاریابی سئو را انجام دهم؟» یا «آیا بهینه سازی سئو کار می کند؟» واقعیت این است که بازاریابی سئو در واقع کار می کند و اجرای صحیح آن می تواند به هرکسی کمک کند تا نتایج عالی کسب کند.
بیایید نگاهی به برخی از عواملی که می تواند بر روی بهینه‌سازی موتور جستجوگر شما تأثیر بگذارد، بیندازیم. غول موتور جستجو، گوگل هرگز الگوریتم دقیقی را که برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می کنند، به شما نمی دهد. با این حال، ما درک خوبی از برخی از عوامل تأثیرگذار بر رتبه‌بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) داریم. این عوامل شامل هر دو فاکتور درون و بیرون از صفحه است که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱٫ بازاریابی محتوا

قبل از اینکه به برخی از فاکتورهای درون و بیرون صفحه‌ای سئو خود بپردازیم، بیایید در مورد محتوا صحبت کنیم. محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به سازمان شما کمک می کند تا با بازدیدکنندگان با سایت ارتباط برقرار کند. از طریق محتوای بصری و نوشتاری شما، می توان بر معنای سئو بیشتر تأکید کرد.
هرچه محتوای مرتبط و باکیفیت بیشتری در سایت خود داشته باشید، به احتمال زیاد موتورهای جستجو می توانند صفحات شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر قرار دهند. به همین ترتیب، هرچه محتوای جذاب و مؤثرتری در سایت خود داشته باشید، احتمال اینکه بازدیدکنندگان شما مدت زمانی را باکیفیت، در وب سایت شما سپری کنند و حتی خریدی انجام دهند، بیشتر است. راز ایجاد محتوایی که هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدیدکنندگان انسانی سایت شما بهینه شده است، ایجاد انواع مختلفی از مطالب است که به خوبی نوشته‌شده و همچنین در موضوعاتی است که بیش‌ترین توجه را به مخاطبان شما دارند.
در اینجا فقط چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود رتبه‌بندی موتور جستجو بر روی آن‌ها تمرکز کنید:
– پست‌ها و مقالات وبلاگ
– محتوای شبکه‌های اجتماعی
– کتاب‌های الکترونیکی
– راهنماها و آموزش‌های لازم
– فیلم‌ها و متن‌های صوتی
– اینفوگرافیک یا سایر مطالب بصری

نکته مهم دیگری که باید هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود در نظر بگیرید، کلمات کلیدی و عبارات سئو است. این‌ها کلمات و عبارات مرتبطی هستند که کاربر موتور جستجو هنگام جستجوی پاسخ سؤالات خود یا محصولات و خدمات مربوطه ممکن است آن‌ها را تایپ کند. وقتی محتوا را در اطراف این کلمات کلیدی و عبارات ایجاد می کنید، شانس خود را برای رتبه‌بندی بالاتر برای این کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش می دهید.

عامل دیگری که می تواند بر محتوای شما و در نتیجه رتبه‌بندی موتور جستجو تأثیر بگذارد، میزان تازه بودن مطالب شماست. تازگی اساساً به این معنی است که سازمان شما هر چند وقت یک‌بار محتوای جدیدی را به سایت شما ارسال می کند. با این حال، ایجاد محتوای کاملاً جدید تنها راه تازه نگه‌داشتن مطالب شما نیست. همچنین می توانید با به‌روزرسانی پست‌ها، بازنویسی مجدد آن‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر آن‌ها، یا افزودن اطلاعات و آمار جدید به مرور مطالب خود را تازه کنید. گرچه ایجاد محتوا به زمان و منابع نیاز دارد، اما در پایان بیش از آن چه انجام داده‌اید بازدهی خواهد داشت. موتورهای جستجو عاشق محتوای عالی هستند و مصرف‌کنندگان برای درک سازمان شما نیاز به محتوای باکیفیت دارند.
کار خود را با ایجاد چند پست وبلاگ شروع کنید و برای ایجاد موارد زیر در شبکه‌های اجتماعی تلاش کنید. به محض داشتن گروهی از طرفداران و فالوئرهای وفادار، سازمان شما می تواند در ایجاد انواع مختلف رسانه برای جذب فعالیت‌های جدید تلاش کند.

۲٫ بهینه‌سازی سئو در صفحه (درون)

فاکتورهای سئو در صفحه، عناصری هستند که در وب سایت شما اتفاق می افتد و مواردی است که شما بر آن‌ها کنترل کامل دارید، بدین معنی که می توانید با پیروی از بهترین روش‌ها برای سئو در بهبود این عوامل تلاش کنید. این فراتر از بازاریابی محتوای شما تا سطوح عمیق‌تر HTML سایت شماست.

در اینجا تنها چند مورد از عوامل سئو موجود درون صفحه وجود دارد که می تواند به شما در بهبود رتبه ی جستجوی وب سایتتان کمک کند:

تگ عنوان: برچسبِ عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما درباره ی چیست که باید ۷۰ حرف یا کمتر بوده و شامل کلمه کلیدی که محتوای شما روی آن تمرکز دارد و همچنین نام تجاری شما باشد.
توضیحات متا: وب سایت شما به موتورهای جستجو در مورد هر صفحه کمی بیشتر می گوید. بازدیدکنندگان انسانیِ شما از این مورد نیز برای درک بهتر صفحه و مرتبط بودن آن با موضوع جستجوی خود استفاده می کنند که باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی را به خواننده ارائه دهد.

عنوان‌های فرعی: نه تنها عنوان‌های فرعی مطالعه مطالب شما را برای بازدیدکنندگان آسان می کنند، بلکه می توانند به بهبود سئو سایت شما کمک کنند. می توانید از برچسب‌های H2 ،H1 و H3 استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند مطالب شما را بهتر بشناسند.
پیوندهای داخلی: ایجاد پیوندهای داخلی یا پیوند به مطالب دیگر در سایت شما. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن پستی در مورد ارزش یک محصول یا خدمات خاص هستید، می توانید به صفحه محصول یا خدمات در پست وبلاگ خود پیوند دهید.
نام تصویر و برچسب‌های آلترناتیو: اگر از تصاویر در وب سایت یا محتوای وبلاگ خود استفاده می کنید، همچنین می خواهید کلمه کلیدی یا عبارت خود را در نام تصویر و برچسب آلترناتیو وارد کنید، با درج این اطلاعات، به ارائه ی تعریف سئو خود نیز کمک می نمایید و به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر شما را بهتر نمایه کنند، که ممکن است در هنگام جستجوی کاربران برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص، به نظر برسد.

هنگام قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی و عبارات سئو در صفحات، مهم است که از بهینه‌سازی بیش از حد جلوگیری کنید. اگر Google بخواهد بیش از حد از کلمات کلیدی در کل مطالب استفاده کند، صفحه شما را جریمه می کند. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوا فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز است که به شما اطمی نان می دهد که محتوای شما خاص و مرتبط است. تلاش برای درج همزمانِ بیش از حد کلمات کلیدی ممکن است بر بهینه‌سازی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد زیرا این امر اغلب باعث ایجاد محتوای کم تمرکز می شود.

اگرچه محتوای سایت نقشی حیاتی در رتبه‌بندی موتور جستجوگر شما دارد، اما در نظر گرفتن معماری سایت نیز مهم است. بخشی از فرایند بهینه‌سازی اطمینان از تعریف سئو در تمام قسمت‌های صفحات وب شما است. شما می خواهید از طراحی وب‌سایتی استفاده کنید که موتورهای جستجو برای اسکن یا خزیدن صفحات و محتوای شما بتوانند به راحتی عمل کنند.

ایجاد پیوندهای داخلی بین صفحات، ایجاد نقشه سایت و ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو هم می تواند هم به بهبود قابلیت خزندگی سایت شما کمک کند و هم به موتورهای جستجوگر درک بهتری از محتوای شما بدهد. یک نگرانی دیگر در مورد معماری سایت این است که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر. بسیاری از مصرف‌کنندگان در حال جستجوی اطلاعات، از دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده می کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که این کاربران می توانند وب سایت شما را از دستگاه تلفن همراه خود مشاهده، مطالعه و پیمایش کنند. این نه تنها بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد، بلکه می تواند در بهینه‌سازی سئوی شما نیز تأثیر بگذارد.

۳٫ بهینه‌سازی سئو خارج از صفحه (بیرون)

علاوه بر عناصر سئو درونی که سازمان شما بر آن‌ها کنترل دارد، عوامل سئو خارج از صفحه نیز وجود دارند که می توانند بر رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارند. اگرچه شما کنترل مستقیمی بر این عوامل خارج از صفحه ندارید، اما روش‌هایی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای بهبود این عوامل به نفع خود بهبود بخشید. (اما در مورد آن بعداً بیشتر صحبت خواهیم کرد!)

در اینجا چند فاکتور مختلف سئو خارج از صفحه وجود دارد که می تواند بر رتبه‌بندی موتور جستجوگر شما تأثیر بگذارد:

اعتماد: اعتماد در حال تبدیل شدن به فاکتور مهم تری در رتبه‌بندی سایت در Google است. Google به این ترتیب تعیین می کند که آیا شما سایتی قانونی دارید که بازدیدکنندگان به آن اعتماد کنند. یکی از بهترین راه‌های بهبود اعتماد ایجاد بک لینک باکیفیت از سایت‌هایی که دارای اعتبار هستند می باشد.

لینک‌ها: یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای ایجاد سئو خارج از صفحه، بک لینک است. شما می خواهید در اینجا مراقب باشید زیرا سایت‌های اسپم با پیوندهای شما راهی آسان و سریع برای تحریم سایت شما از موتورهای جستجو است. در عوض، برای ایجاد ارتباط با اینفلوئنسرها و طرفدارانی که محتوای باکیفیت ایجاد می کنند وقت بگذارید و آن‌ها در محتوای خود به سایت شما پیوند می خورند.

اجتماعی: یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو خارج از صفحه، علائم اجتماعی مانند لایک و اشتراک است. وقتی نوبت به افزایش سئو می رسد، می خواهید به دنبال سهم باکیفیت از اینفلوئنسرها باشید. هرچه محتوای باکیفیت تری منتشر کنید، احتمال اینکه مردم بتوانند محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند بیشتر خواهد بود.

اگرچه کنترل مستقیمی بر آنچه در خارج از سازمان شما اتفاق می افتد ندارید، اما می توانید به سادگی با ایجاد محتوای باکیفیتی که دیگران آن را باارزش می دانند، شانس خود را برای بهبود سئو خارج از صفحه افزایش دهید. هرچه محتوای شما مرتبط و جالب‌تر باشد، احتمال ارتباط دیگران با محتوای شما و به اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. هرچه افراد به محتوای شما اعتماد بیشتری داشته باشند، موتورهای جستجو نیز بیشتر اعتماد خواهند کرد.

درباره سئو و نحوه عملکرد آن بحث کرده‌ایم، بیایید آن را بیشتر تجزیه کنیم. وقتی نوبت به سئو می رسد، دو روش متفاوت وجود دارد که سازمان‌ها برای بهینه‌سازی سایت‌های خود برای موتورهای جستجو در پیش می گیرند – سئو کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید. برخی از سازمان‌ها فقط به سئو علاقه‌مند هستند تا بتوانند به سرعت محتوای خود را رتبه‌بندی کرده و در کوتاه مدت مقداری درآمد کسب کنند. سئو کلاه سیاه شامل روش‌هایی است که فقط به بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو می پردازد. این بدان معنی است که سازمان‌ها بازدیدکنندگان انسانی را که محتوای سایت آن‌ها را می خوانند و پیمایش می کنند در نظر نمی گیرند. این سازمان‌ها برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود و سود سریع، قوانین را می شکند و در آخر، این رویکرد به سئو باعث ایجاد صفحاتی می شود که اغلب خواندن آن‌ها برای مردم دشوار است و کاملاً به اسپم (هرزنامه) شبیه هستند. اگرچه ممکن است سرعت این سایت‌ها نسبت به سایت‌هایی که به درستی بهینه‌سازی شده‌اند سریع‌تر باشد، اما خیلی زود توسط موتورهای جستجو جریمه یا ممنوع می شوند.

لازم به ذکر است که اگرچه تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه به شما کمک می کند تا به سرعت رتبه‌بندی شوید، اما اینکه موتورهای جستجو سرانجام متوجه شوند شما چه کاری انجام می دهید اجتناب‌ناپذیر است و سایت شما را جریمه می کنند. بسته به شدت جرم، سایت شما ممکن است نتواند از مجازات برگردد. تنها راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار که با گذشت زمان ترافیک ارگانیک بیشتری به دنبال داشته باشد، پیروی از بهترین روش‌های بازاریابی سئو و ایجاد محتوای مؤثرتر است. به طور کلی، این رویکرد سریع غنی‌سازی در مورد سئو (کلاه سیاه)، شانس سازمان برای ساخت سایتی پایدار برای سال‌های آینده از بین می برد. از طرف دیگر، سئو کلاه سفید روشی موثر در بهینه‌سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و ایجاد یک تجارت پایدار به صورت آنلاین است. این روش برای بهینه‌سازی موتور جستجو شامل تمرکز بر روی مخاطبان انسانی است که برای خواندن محتوای سایت کلیک می کنند. با ارائه تعریف سئو از وب سایت خود، اطمینان حاصل می کنید که محتوای دیجیتال شما به راحتی پیدا و مشاهده می شود.

پس از اطلاع از نحوه کار آن، اکنون می توانید برای ایجاد تغییر در سایت خود و به منظور بهبود سئو و افزایش رتبه ی سایت خود در صفحه ی نتایج موتور جستجو تلاش کنید.

به یاد داشته باشید، معنی و اثربخشی سئو سایت شما تحت تأثیر عوامل زیادی قرار می گیرد، اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که آیا محتوای شما باارزش و مناسب مخاطبان مورد نظر شما می باشد یا خیر. به خاطر داشته باشید که بهینه‌سازی موتور جستجو برای جادوی خود به زمان نیاز دارد. یک شبه مزایای سئو را تجربه نخواهید کرد در واقع لذت بردن از نتایج سخت‌کوشی شما ممکن است ماه‌ها طول بکشد. با این حال، پیروی از بهترین روش‌های موتور جستجو می تواند به معنای سئو شما کمک کند. ایجاد محتوای باکیفیت که متمرکز بر بازدیدکنندگان انسانی شما باشد، بهترین راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است که برای سال‌های آینده ترافیک ارگانیک سایت را ایجاد می کند.

آیا علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی کارکرد جستجوگرها برای کسب‌وکار خود هستید و می خواهید سئوی خود را بسازید و به آن را معنی ‌دهید؟ اگر از رتبه‌بندی وب سایت خود در موتور های جستجو راضی نیستید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با یک شرکت بازاریابی دیجیتال تماس بگیرید. تیم با استعداد ما در بازاریابی های نوفه، خدمات باکیفیت سئو را ارائه می دهد تا به شما کمک کند رتبه ی موتور جستجوی وب سایت خود را بهبود بخشیده و ترافیک ارگانیک مرتبط تری را به وب سایت خود وارد کنید.

برای شروع (کارشناسی و مشاوره) امروز با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۷۳۵۳۷۹ بازاریابی های نوفه

امتیاز دهید: ستاره ی سمت راست یعنی یک امتیاز و ستاره ی سمت چپ یعنی پنج امتیاز.

[تعداد: 2 میانگین: 5]

ارتقاء کسب و کار شما



سئو چیست و چگونه برای مشاغل کوچک در سال 2020 کار می‌کند؟


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن