راههای مراقبت از بدننکات آموزشی پوست بدننکاتی مربوط به سلامتی بدن از زبان پزشکانیادبگیر

مراقبت از بدن و توصیه های پزشکی

مراقبت از بدن: موضوعی مهم برای داشتن زندگی بهتر

در صورتی که ما بدن سالمی نداشته باشیم، زندگی ما هم تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت. بدن سالم بدون شک، می تواند موجب شادی و تقویت روحیه ما شوند. داشتن بدنی خوب و زیبا حس خوبی نسبت به زندگی در ما ایجاد می کند و باعث می شود تا ما نسبت به خودمان حس بسیار خوبی داشته باشیم. به برخی از توصیه های پزشکی میپردازیم.

زنان گزارش کرده اند که خشکی پوست شایع ترین مشکل آنها است. چهل و دو درصد آنها سالانه بیش از 200 دلار را برای حل این مشکل هزینه می کنند چون ممکن است منجر به پیری سریع شود. اما این مهم است که بدانید چگونه باید از مواد آرایشی استفاده کنید تا به پوست شما آسیب نرسانند.

به عنوان مثال ، برخی قوانین خاص برای استفاده از ماسک های خاک رس وجود دارد که بهتر است آنها را رعایت کنید چون اگر رعایت نکنید ممکن است پوست شما حتی خشک تر شود.

ما در اینجا به جزئیاتی در مورد مراقبت از بدن که ممکن است کیفیت زندگی شما را تغییر دهند اشاره می کنیم. در این متن 11 نکته را خواهید خواند که بهتر است آنها را ندیده نگیرید.

  1. ماسک صورت های رس را فقط برای مدت زمان کوتاهی رو ی صورت خود بگذارید استفاده از ماسک ها برای کمک به جوان تر شدن پوست صورت شما بسیار عالی است اما در صورت استفاده نادرست از آنها آنها می توانند حتی می توانند پوست شما را بدتر کنند. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که به گفته متخصصان پوست ، خاک رس روغنهای اضافی را جذب می کند. بهتر است خیلی طولانی، آن را روی صورت خود نگذارید زیرا ممکن است پوست شما خیلی خشک شود.

دیگر نکات مراقبت از بدن

هدف شما فقط جذب روغن اضافی است اما نه جذب همه چربی پوست.2 تا 5 دقیقه پس از این که احساس سفتی پوست کردید ، صورت و پوست خود را بشویید.

  1. هنگام استفاده از لوازم آرایشی ، از دستورالعمل مشخصی پیروی کنید

متخصص پوست و مو دکتر دندی انجلمن، در مورد چگونگی بهبود روال مراقبت از پوست خود نکاتی را ارائه می دهد. اول از همه ، شما همیشه باید لایه بندی محصولات را با کمترین غلظت و قَوام شروع کنید. برای مثال، ابتدا باید از تونر و سپس سرم و سپس آمپول استفاده کنید. ضد آفتاب باید آخرین چیز باشد که استفاده می کنید.

ضد آفتاب باید هر روز استفاده شود و استفاده از آن فقط در تابستان کافی نیست. حتی 10 تا 15 دقیقه بودن زیر آفتاب در روز می تواند به پوست شما آسیب برساند و پیر شدن پوست را تسریع کند.

  1. یک روز را برای استراحت و آرامش در طول هفته انتخاب کنید

ممکن است این یک قانون ساده و آسان به نظر برسد ، اما بسیاری از ما احتمالاً هیچ وقتی را برای استراحت خود تعیین نمی کنیم. بدن و ذهن ما هر هفته به آرامش و استراحت نیاز دارد. تحقیقات نشان می دهد که امروزه سطح استرس در محل کار، بالاتر از گذشته است و تقریباً پنجاهد درصد ازاز کارگران آن را تجربه می کنند. حتی نخوردن صبحانه می تواند منجر به استرس و خستگی مزمن شود.

فقط این قانون را برای خود تعیین  کنید که یک روز عاری از تعهدات ، کار و تفکر شدید داشته باشید.این روزها ممکن است زندگی شما را به سمت بهتری تغییر دهند ، زیرا آنها می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و سال ها به عمر شما اضافه کنند.

مراقبت از بدن و توصیه های پزشکی

ادامه نکات مهم مراقبت از بدن و توصیه های پزشکی

4- اگر جای زخم تازه دارید ، آفتاب نگیرید

برای جلوگیری از پیری سریع پوست، باید به درستی از جای خود مراقبت کنید. ما ممکن است خودمان را به طور اتفاقی زخمی کنیم، اما نباید فراموش کنیم که جای زخم ها می توانند برای مدت طولانی روی پوست ما بمانند و حتی پس از بهبودی زخم همچنان به رشد خود ادامه می دهند. اگر جای زخم تازه دارید از آفتاب گرفتن جلوگیری کنید و اگر آنها  در جاهای قابل مشاهده قرار دارند،  با هر بار بیرون آمدن از  کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ضد آفتاب ها تغییر رنگ جای زخم ها که ممکن است قرمز یا قهوه ای باشند را کاهش دهند. پزشکان توصیه می کنند از یک ضد آفتاب با طیف گسترده و با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

5- از شکلات پرهیز نکنید

اگر تصمیم گرفتید که به دلیل رژیم غذایی خود، شکلات خوردن را به طور کامل کنار بگذارید  ممکن است بخواهید نظر خود را تغییر دهید. اول از همه این که بدن ما برای زنده ماندن به قند نیاز دارد. دوم اینکه شکلات تیره موجب سلامتی است. کاکائو سرشار از چیزی به نام فلاوانول است که می تواند به محافظت از قلب کمک کند.

شکلات تیره حاوی 2-3 برابر مواد جامد کاکائویی غنی از فلاوانول نسبت به شکلات شیری ​​است. همچنین ، مشاهده شده است که فلاوانول ها به آرامش رگ های خونی ، بهبود جریان خون و حتی کاهش فشار خون کمک می کند.

توصیه های پزشکی و نکته های رژیمی

  1. از رژیم های غذایی مشهور به عنوان یک راهنما برای خود استفاده نکنید.

اگر در رژیم غذایی جدید، اعتیاد به مواد مخدره وجود دارد صددرصد نباید از آن استفاده کنید. همیشه حقایق مربوط به تغذیه و نحوه عملکرد آن را بررسی کنید. علاوه بر این ، بدن ما منحصر بفرد است و چیزی که روی یک شخص به خوب جواب می دهد ، ممکن است برای شخص دیگر جواب ندهد و حتی ممکن است به آنها آسیب برساند.

  1. از انواع پاشنه پا استفاده کنید

پزشکان توصیه می کنند ، برای سالم نگه داشتن پاها و ساق های خود ، باید کفش های مختلف و پاشنه های گوناگون را امتحان کنید. بهتر است همیشه کفش صاف نپوشید زیرا ماهیچه های ساق پای شما کشیده تر می شوند. و برعکس با استفاده دائمی از پاشنه بلند اتفاق می افتد ماهیچه های ساق شما کوتاه تر می شوند.

8- زیر بغل خود را لایه برداری و تمیز کنید

شما می توانید هفته ای یک یا دو بار، زیر بغل خود را تمیز و لایه برداری کنید. این کار می تواند به تحریک تجدید سلول و بازشدن منافذ سلول ها کمک کند. اما باید به خاطر داشته باشید که پوست زیر بغل بسیار حساس است پس این کار را بسیار ملایم انجام دهید.

9- برای تقویت حافظه بعد از یادگیری یک مطلب ، ورزش کنید

طبق مطالعات ، برای بهبود حافظه خود باید بلافاصله بعد از مطالعه ورزش کنید. دانشمندان حتی مدت زمان لازم برای انجام آن را به مدت 4 ساعت توصیه می کنند. در طی یک مطالعه ، افرادی که 4 ساعت پس از یادگیری ورزش کردند ، اطلاعات را بهتر از دیگران حفظ کردند.

شما احتمالاً اینقدر طولانی این کار را انجام نخواهید داد، نکته اصلی این است که فعالیت داشتن و یک حافظه خوب به یکدیگر متصل هستند.

مراقبت از بدن و توصیه های پزشکی

نکات آموزشی فردی اجتماعی

10- از انزوای اجتماعی و تنهایی خودداری کنید تا جوان تر و پرانرژی تر به نظر برسید.

مشاهده شده است که افرادی که دوست و زندگی اجتماعی ندارند ، سریع تر پیر می شوند. پزشکان توصیه می کنند  که شما حداقل هفته ای یک بار را  بیرون بروید و در میان اجتماعات مردمی باشید. این کار باعث بهبود فعالیت ، سلامتی و روحیه شما می شود و به شما در جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.

  1. اگر نمی توانید بیشتر بخوابید پس به جای آن بیشتر آب بخورید

مشاهده شده است که خوابیدن 6 ساعت یا کمتر ، باعث می شود تا خطر کم آبی بدن تا 54 درصد افزایش یابد. بنابراین اگر روزانه 7 تا 8 ساعت نمی خوابید ، برای بازیابی تعادل بدن خود ، آب بیشتری بنوشید.

سخن آخر سلامت بدن و توصیه های پزشکی

سالم نگه داشتن بدن یک چیز مهم و ضروری است چون بدن ما در واقع وسیله نقلیه افکار و احساسات ما می باشد. اگر بدن ضعیفی داشته باشیم نمی توانیم احساساتی قوی و خوبی داشته باشیم. هر چه بدن سالمتری داشته باشیم قدرت تمرکز و قدرت احساس ما هم بیشتر می باشد. برای داشتن بدنی سالم باید قوانین مشخصی را رعایت کنید.

در این متن به 11 تن از آنها اشاره شد اما قوانین زیاد دیگری در این زمینه وجود دارد که شما می توایند آنها را در مقالات، کتابها و اینترنت بخوانید. یادتان باشید همواره در این زمینه آپدیت باشید و مطالب جدید را استفاده کنید. به حرف هر کسی در زمینه سلامتی بدن خود اعتماد نکنید و فقط به افرادی گوش فرا دهید که در مورد آنها اطمینان دارید.

در آخر این که بدن و روان بهم متصل هستند و از هم تاثیر می پذیرند. بنابراین هر چه روان سالمتری داشته باشید بدن سالم تری هم خواهید داشت. از استرس، هیجان های اشتباه و ارتباط با افراد منفی نگر پرهیز کنید تا روان سالم تری داشته باشید و در پی آن بدن شاداب تر و سالم تری داشته باشید.

رعایت قوانین توصیه های پزشکی و سلامتی می توانند به ما نگرشی زیبا و خوب به زندگی بدهند و به ما انگیزه بدهند تا برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش کنیم. یادتان باشد با بدن ضعیف و مریض، احتمال این که به زندگی ایده ال خود دست یابید خیلی کمتر خواهد بود.

https://brightside.me/inspiration-health/doctors-share-11-body-care-rules-that-are-unsafe-to-ignore-796269/

 


Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن